Acizii grași esențiali în sarcină

nuci

Consumul de nuci în timpul sarcinii îmbunătățește dezvoltarea neuropsihică a copilului. 75 de grame pe săptâmână!



Care sunt beneficiile nucilor în timpul sarcinii? 

 

Nucile, migdalele, alunele, fisticul (neprăjite) conțin acizi grași polinesaturați.

Acizii grași Omega-3 și Omega-6 sunt vitali pentru dezvoltarea neuronală. Pot fi obținuți doar din dietă, organismul uman nu îi poate sintetiza singur,  prin urmare sunt numiți acizi grași esențiali. 

  • Nevoia de acizi grași omega crește la femeile însărcinate comparativ cu  femeile care nu sunt gravide. 
  • Deși consumul de nuci în primele faze ale sarcinii este asociat cu o dezvoltare bună a copilului, consumul de nuci în timpul celui de-al treilea trimestru de sarcină nu provoacă nicio îmbunătățire semnificativă a dezvoltării neuropsihice. 

 

Cum ajută nucile funcțiile neuropsihologice?

 

Acidul folic (prezent în nuci) ajută la formarea tubului neural. 

  • Deficitul de acid folic poate duce la malformații congenitale grave (cum ar fi anencefalia și spina bifida) la nivelul creierului și coloanei vertebrale. 
  • 400 micrograme de acid folic sunt necesare zilnic, înainte cu 3 luni de sarcină

Acizii grași omega sunt esențiali pentru dezvoltarea structurală și funcțională a creierului fetal, a retinei și a sistemului imunitar.

Conform dovezilor științifice, acizii grași polinesaturați sunt asociați cu o serie de funcții fiziologice:

  • reglarea expresiei genelor
  • menținerea compoziției membranei celulare
  • modularea  proteinelor. 

Aportul zilnic adecvat de acizi grași omega-3 este de 1,4 g.