Protocol nutritional pentru pregatire FIV

Protocol nutritional pentru pregatire FIV

  • admin
  • octombrie 18, 2018

Protocol nutritional pentru pregatire FIV

Odata cu inaintarea in varsta, cantitatea si calitatea ovarelor este in scadere. Acest fenomen poarta numele de imbatrinire ovariana si determina nu numai sanse scazute de a ramane insarcinata, ci si o posibilitate mai mare de a pierde sarcina.

Exista anumiti factori pe care ii poti controla pentru a-ti mentine fertilitatea la un nivel cat mai ridicat: fumatul, fluctuatiile de greutate, stresul, cafeaua si alcoolul.

Recomandam o serie de alimente care nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic, alimente care furnizeaza nutrienti esentiali pentru organism.

Cerealele integrale contin acid folic care te ajuta sa ai o ovulate regulata. De evitat painea alba, orezul alb si dulciurile deoarece prezenta unui nivel crescut de zahar in sange afecteaza hormonii sexuali si menstruatia. Cele mai bune surse de acid folic le gasim in brocoli, conopida, varza, fasole verde, mazare, cartofi, spanac, banane, nuci, morcovi, rosii.

Lactatele nedregresate. Putem consuma lapte, branza si iaurt cu continut crescut de grasimi. Femeile care au in meniul lor zilnic lactate nedresate au mai rar probleme cu ovulatia, deoarece au un nivel optim de calciu si estrogen. De evitat produsele lactate nepasteurizate!

Carnea. In dieta pentru sarcina recomandam sa nu lipseasca din meniul zilnic carnea, deoarece proteinele din carne constituie caramizile necesare pentru constituirea tesuturilor corpului uman, cat si a hormonilor, enzimelor si anticorpilor si pentru inlocuirea tesuturilor uzate. In grasimile din carne gasim estrogen necesar in protocolul pentru pregatire FIV. Dieta este limitata ca durata si atent monitorizata de nutritionist.

Pestele. Acizii grasi, care se gasesc intr o varietate de pesti, cum ar fi somonul, sardinele, heringul, sunt esentiali pentru cresterea fertilitatii, deoarece cresc circulatia la nivelul organelor reproducatoare, reduc stresul si regleaza hormonii sexuali.

Fructele si legumele proaspete. Acestea sunt o sursa de antioxidanti care mentin starea de sanatate generala a organismului. Acizi grasi gasim in avocado, nuci,seminte de in, seminte si ulei de susan, seminte si ulei de dovleac, masline si ulei de masline.

Bogate in acid folic sunt portocalele, capsunile, salata, spanacul , ridichile, caisele, piersicile.Recomandam consumul de citrice deoarece inbunatatesc ovulatia.

Dieta nutritionala pentru pregatire FIV este personalizata pentru fiecare caz tinand cont de preferintele alimentare, diagnostic medical, rezultate analize, varsta, greutate, ocupatie, ritm de viata, istoric medical si este atent monitorizata de nutritionist.

Daca vrei sa ramai insarcinata, lasa te de fumat si incerca sa consumi mai putina cafea!

Recomandam plimbarile recreative in aer liber si activitati sportive!