Vitamin C în sarcină

Vitamina C în sarcină

Vitamin C în sarcină. Atât gravida, cât și fătul au nevoie de vitamina C zilnic, ca organismul să producă colagen. Vorbim despre o proteină structurală, componentă a cartilajelor, tendoanelor, oaselor și pielii.

Pe baza studiilor efectuate pe animale, unii cercetători consideră că deficiențele de vitamina C la nou-născuți pot afecta dezvoltarea mentală.

Vitamina C (acidul ascorbic) este solubilă în apă. Organimul uman nu o produce (așa cu se întâmplă spre exemplu cu vitamina D), așa că trebuie să provină zilnic din alimente.

 

  • Cea mai mare cantitate de vitamină o au măceșele proaspete. Urmate de ardei.
  • O mai gasim în cantități mari în fructe de pădure, citrice, roșii, varză. Și toate verdețurile.

Măceșe

 

Fructele și legumele pierd vitamina C:

  • când sunt încălzite
  • când sau depozitate mai mult de 48 de ore

 

Vitamina C este esențială pentru creșterea și repararea țesuturilor de pe tot corpul. Ca antioxidant, combate radicalii liberi din organism – molecule instabile care determină boli.

 

 

De câtă vitamina C aveți nevoie în sarcină?

  • Femeile gravide cu vârsta de 18 ani: 80 miligrame (mg) pe zi
  • Femeile gravide de peste 19 ani: 85 mg pe zi
  • Femeile care alăptează cu vârsta peste 18 ani: 115 mg pe zi
  • Cantitatea zilnică maximă considerată sigură pentru femeile însărcinate  este de 1800 – 2000 mg

 

 

Este sigur să luați suplimente de vitamina C în sarcină?

Da, deși probabil nu este nevoie. Puteți obține cu ușurință vitamina C din fructe și legume.

Vitaminele prenatale conțin, de asemenea, vitamina C, așadar nu este nevoie să luați un supliment separat.

Nu este o idee bună să luați doze mari de vitamina C, atunci când sunteți gravidă. Există unele îngrijorări că administrarea unei cantități prea mari de vitamina C sub formă de supliment în timpul sarcinii poate crește riscul nașterii premature. 

Semnele  deficienței de vitamina C includ oboseala, inflamația gingiilor, leziuni cu vindecare lentă, pielea aspră și uscată.

 

Foto: pixabay.com/ro