Zincul în timpul sarcinii

Zincul în sarcină

Zincul în timpul sarcinii. Fătul are nevoie de zinc pentru creșterea celulelor și pentru producerea și funcționarea ADN-ului – informația genetică.

Zincul în timpul sarcinii este esențial, deoarece, în cele 9 luni, celulele fătului cresc rapid.

Acest mineral ajută mama să își susțină funcțiile imunitare.

 

De cât zinc are nevoie gravida?

  • Femeile gravide cu vârsta de 18 ani și mai mici: 12 miligrame (mg) pe zi
  • Femeile gravide de 19 ani și peste: 11 mg pe zi
  • Femeile care alăptează, peste 19 ani:  12 mg pe zi
  • Femeile care nu sunt gravide, cu vârsta de 19 ani și peste: 8 mg pe zi.

 

Nu trebuie să obțineți cantitatea recomandată de zinc în fiecare zi. În schimb, vizați o cantitate normală pe parcursul câtorva zile.

 

Surse alimentare de zinc:

Carnea roșie este principala sursă.

Puteți obține zinc și de la carne de pasăre, scoici, fasole, nuci, cereale integrale și produse lactate. 

Majoritatea persoanelor care mănâncă carne și au o dietă echilibrată primesc suficient zinc.

Indiferent de convingerile alimentare, în sarcină nu e recomandat să fiți vegetariană. Pentru sănătatea viitorului copil!

 

Care e supradoza de zinc?

La o supradoză de zinc puteți ajunge doar prin prea multe suplimente. Prea mult zinc  provocă greață, vărsături, dureri abdominale și diaree.

  • Adulții ar trebui să primească nu mai mult de 40 mg de zinc pe zi din toate sursele.
  • Femeile cu vârsta peste 18 ani nu trebuie să primească mai mult de 34 mg.

 

Semnele unei deficiențe de zinc? Reacții slabe la infecții.

 

 

 

Foto: pixabay.com/ro